Avspark för Carlsbergs EM-satsning med fotbollsbaren Euro Lounge på Arlanda.
Carlsbergs Euro lounge ligger efter säkerhetskontrollerna vid Terminal 5, i gateområde 1-10, på Arlanda flygplats och är nu öppen för alla fotbollsälskare som ska ut och flyga. EM-matcherna kommer att kunna följas av barbesökarna på fyra stycken 70-tums-skärmar. Mellan matcherna visas höjdpunkter från tidigare mästerskap.
– Fotboll har alltid legat Carlsberg varmt om hjärtat. Vi är stolta över att sponsra fotbolls-EM 2012 och vår Euro Lounge på Arlanda är ett utmärkt sätt att förstärka fotbollsupplevelsen för alla fans och fotbollsintresserade, säger Mark Jensen, vd på Carlsberg Sverige.
Speciellt framtagna tilltugg, till exempel snacks och korvar, bidrar till upplevelsen. Baren är framtagen av Carlsberg Sverige tillsammans med SSP, The FoodTravel Experts, och Swedavia, som äger och driver Stockholm Arlanda Aiport.
– Carlsbergs Euro Lounge sticker verkligen ut. Med konstgräs, TV-skärmar, Fussballspel och andra attribut från fotbollens värld har vi lyckats skapa en helhetsupplevelse för alla besökare, säger Lars Edengréen, vd för SSP Sweden.