
Sedan i maj har vi introducerat flera nyheter ombord på våra långdistansflyg; nya menyer, nya brickunderlägg och större portioner i SAS Go. I SAS Plus får du återigen vårt comfort kit (ögonmask, skopåse och tandborste). Dessutom har vi nyligen lanserat en helt egen öl i vårt barsortiment; Scandinavian Sky-High Witbier som produceras av det danska bryggeriet Mikkeller. För dig som reser i SAS Business har vi återinfört champagne före avgång och dessutom nya spännande viner, en uppdaterad buffé och lite extra guldkant med bl.a. Orrefors-glas och Valhrona-choklad.
Under 2015 är det dags för nästa steg. Då börjar vi succesivt att införa moderniserade kabiner med helt ny inredning på våra långdistansflyg. Det första planet med uppgraderad kabin tas i bruk i januari och i slutet av nästa år räknar vi med att majoriteten av våra långdistansflyg har uppgraderats med nya säten, bättre komfort, ett nytt on-demand underhållningssystem med stora skärmar i HD-kvalitet*, trådlöst internet och eluttag i alla klasser – en per passagerare i SAS Business och SAS Plus och en per stolspar i SAS Go. Dessutom finns USB-uttag för att driva egen telefon eller surfplatta vid varje säte. I SAS Business kan alla säten fällas till fullt sängläge, de har även massagefunktion – och när det är dags att sova får du krypa ner mellan sköna kvalitetslakan från Hästens!
SAS har idag långdistansflyg till New York, Chicago, Washington, San Francisco, Peking, Shanghai, Tokyo och Houston.
*I väntan på det nya underhållningssystemet kommer passagerare i SAS Business vid behov att erbjudas iPads laddade med vårt underhållningsutbud samt 20 olika digitala magasin.