Webbplatsen använder cookies för att förbättra upplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att cookies används. Läs mer om cookies här.

OK
Telefon: 033-444 222

När du anlitar AKI Travel för dina affärsresor ingår en resefunktion som inkluderar betydligt mer än själva priset för flygbiljetten.

Du kan förvänta dig resefunktion med fokus på pris, säkerhet, möjlighet till återrapportering och uppföljning av klimatpåverkan, personlig service i kombination med möjlighet till självbokning, access till jourservice m.m. Nedan har vi lyft fram några av de saker som före, efter och under resan ingår i tillägg till själva bokningen av era företagsresor.

Före resan

– Preliminärbokningar och ombokning för att förlänga flexibiliteten.

– Egen kontaktperson/rådgivare

– Personlig rådgivning för ditt företag eller för enskilda resor

– Uppdatering av resenärsprofil för att ha rätt info om dig och preferenserna för ditt resande

– Avtalssupport där vi gärna bistår ditt företag med avtal och rabatt/bonus med resebranschens aktörer

– Registrering av bonuskort för resenär & företag

– Support för att upprätta en resepolicy för ditt företag som vi även applicerar och efterlever vid bokning av ert företags resor

– Kort bokningsprocess – mer tid över till annat

– Analys av behovet vid varje för frågan för att få rätt biljett/bokning/service avseende flexibilitet, bagage, seating, kabinklass, hyrbil, hotellrum m.m.

– Oftast lägsta möjliga pris på flyg, hotell, hyrbil, tåg & båt

– Gratis avbeställningsskydd & förmånsförsäkringar genom resekonto

– Seating enligt önskemål

– Bekräftelse via mail, APP eller SMS enligt ditt önskemål

– Bearbetning av väntelistor

– Självbokning (online)

– Visumhantering och upplysning att visum behövs till visa länder

– Bokning av bonusresor

– Incheckningssupport

– Egen ”app” med dina resor

– Information om bagageregler

– Inbokade preliminära offererade resor som aldrig blir av där vi inte debiterar något för vårt arbete.

– Återbetalning av flygskatter när din resa blir inställd och biljetten inte är återbetalningar

– Jourservice 24/7

Under resan

– Ombokningar, ändringar, kompletteringar
– Bevakning av tidtabellsändringar
– återkoppling proaktivt när vi vet att det kan bli problem vid ex. ankommande oväder
– Gratis förmånsförsäkring genom resekonton vid bagage/resenär-försening
– Säkerhet – vi vet var alla resenärer befinner si
– Ovärderlig hjälp vid katastrofer/ strejker/oväder/konkurser etc.
– Egen ”app” med dina resor
– Säkerhetssystem för HR-avdelning
– Support för att begära återbetalning av flygbolag vid förseningar, överbokningar, försenat bagage e.t.c.
– Jourservice 24/7

Efter resan

– Enkel administration genom resekonto

– Fakturasortering efter ert företags rutiner. Ex avdelning, kostnadsställe eller projekt.

– Statistik enligt önskemål

– Reklamationshantering

– Efterregistrering av bonuspoäng

– Support för att begära återbetalning av flygbolag vid förseningar, överbokningar, försenat bagage e.t.c.

– Samlad kontroll på era resor – bättre leverantörsavtal

– Bevakning / återbetalning av outnyttjade biljetter / flygskatter

– Uppföljningsmöten för bättre samarbete

– Nyhetsuppdatering genom nyhetsbrev och internetsida

– Uppföljning miljöpåverkan