Webbplatsen använder cookies för att förbättra upplevelsen. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du att cookies används. Läs mer om cookies här.

OK

AKI Travel söker en Online-administratör

Under hösten kommer vi att starta vår jakt på AKI Travels första Online-adminstatör. Men vi går försiktigt ut med en liten tjuvstart under sommaren och känner du att du är rätt person för detta jobb går det bra att kontakta oss eller sända in en ansökan redan nu. När vi finner rätt agerar vi direkt.

Bakgrunden är att allt fler av våra affärsresekunder vill kombinera reseinköp i personliga kanaler med självbokning i de system vi erbjuder. Det är en naturlig och väntad utveckling och nu vill vi tydliggöra våra roller internt samt vårt kunderbjudande.

Vi söker dig som vill ansvara för att besöka och sälja in möjligheten samt utbilda våra kunder i de system vi erbjuder för självbokning samt vara support och systemansvarig. Du kommer även ha vårt kund och resenärsprofilsystem under dina vingar och när våra kundansvariga medarbetare besöker våra kunder är du alltid  med och är vårt online expert. Det kommer bli en hel del tid utanför kontoret. Det kan även hända att du är med i den dagliga driften gällande offline-bokningar vid intensiva perioder och när tid finns samt att det även kan finnas andra administrativa arbeten som kan ingå i detta uppdrag.

Tjänsten är tänkt som en heltidstjänst men kan även vara en deltidsanställning som delvis kan skräddarsys för rätt person under rätt förhållanden.

Vi erbjuder mycket men viktigast är våra fantastiska och inspirerande kunder och medarbetare och vi söker dig som har erfarenhet av resebyråarbete och Amadeus eller annan GDS, du gillar bokningssystem, har lätt att lära och lära ut. Du är social och älskar att besöka våra kunder. IT och webkunskap är meriterande liksom tidigare arbete med kundansvar. Det är ett krav att du har B-körkort, behärskar word, excel samt engelska i tal och skrift.

Du kommer att få fördjupad utbildning i de online-system vi använder och som du blir ansvarig för. Potentialen i uppdraget och förutsättningen för att vi tillsammans i större utsträckning skall lyckas integrera självbokning med personlig service för våra kunder är stor.

Är du intresserad av att jobba på AKI Travel och anta utmaningen att bli vår Online-administratör skall du snarast sända ansökan till Magnus Järrenfors magnus@akitravel.se . Tanken är att denna rekrytering skall starta under hösten och vi kommer efter hand även sätta ett datum för sista ansökan.

Mer info om oss finner du när du surfar runt här på vår web-sida, och det går så klart bra att maila eller ringa Magnus på 033-444222 om du är intresserad men har frågor.